Selasa, 20 Ogos 2013

RAWATAN UNTUK KEPUTIHAN


Keputihan hanya dianggap bermasalah atau abnormal, seandainya ia keluar terlalu banyak, berbau busuk dan hanyir serta menyebabkan bahagian sulit berasa gatal atau radang. Keputihan itu juga tidak berwarna jernih lagi, tetapi berketul-ketul seperti keju dan menjadi kekuningan serta kehijauan.Adakalanya keputihan yang keluar dengan banyaknya menyebabkan kegatalan yang amat sangat sehinggakan seseorang itu menggaru dan kulit vagina akan melecet dan terasa pedih atau seperti terbakar.

Ada juga kes yang mengambil pil perancang mengalami masalah keputihan yang teruk, tetapi ini tidak bermakna semua wanita yang mengambil pil perancang akan mengalami masalah keputihan.

Walaupun masalah keputihan disebabkan jangkitan kulat tidak membawa kesan pada kesuburan seseorang wanita tetapi implikasinya hubungan seksual antara suami isteri pasti terjejas apabila masalah keputihan teruk dan berbau mengendurkan keinginan untuk melakukan seks dan ini dapat merenggangkan hubungan kedua pasangan.

Berlakunya radangan pada kawasan sulit menyebabkan pasangan berasa sakit dan tidak selesa ketika hendak bersama. Malahan, walaupun tidak dikategorikan sebagai penyakit kelamin yang menular, seorang isteri jika bermasalah keputihan boleh menjangkiti suami dan kesan dari jangkitan yang dialami oleh suami juga sama termasuk, sakit ketika hendak membuang air kecil.Seharusnya wanita yang mengalami keputihan ini peka kepada komplikasi-komplikasi yang mendatang dan mengambil langkah bijak untuk merawatnya segera daripada membiarkan ia memusnahkan keharmonian rumahtangga

BAGAIMANA SERI DEWI MALAM DAPAT MEMBANTU??

JAMU DEWI SUCI :Untuk rawatan asas permbersihan menyerap n membuang segala kekotoran dr pangkal rahim.(hanya utk wanita yang dah berkahwin)

MASKER INTIM: Untuk menyerap lendiran dan keputihan dr rongga miss v serta memberi keselesaan dan mengurangkan kegatalan di kawasan miss v.

FEMININ WASH: untuk membasmi kuman2/bakteria punca keputihan,menyahbau dan memberi kesegaran kepada miss v serta menjaga keseimbangan pH vagina...

**RAWATLAH BERMULA SEKARANG..JAGALAH KEBERSIHAN MISS V KITA.. PM utk rundingan lanjut**

Terima Kasih Melawati Blog "Seri Dewi Malam"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan